4 Ocak 2008 Cuma

ve artik joburgdayim...

9.5 saat suren ucak yolculugunda tuluyhan ugurlu`nun tasavvuf muzigi ilac gibi geldi.
dun sabah bu kara kitaya vardigimda mavi gokyuzu ve gunes karsiladi beni,icim kipir kipir oldu,,,

ta ki pasaport kontrolunden gecene kadar...

belkide hayatimin su ana kadar en buyuk hatasini yaptim ve gelis nedenimin calismak oldugunu soyledim..

calisma iznin var mi diye sordular hakli olarak...

niyetmis aslolan onu ogrendim...her ne kadar isimin daha kesin olmadigini turist olarak geldigimi belki bir ay sonra donmek istiyor olabilecegimi anlatsam da ikinci
bomba soru ile karsilastim...

donus biletim var miydi????

tabiki o da yoktu...yok ole elini kolunu sallaya sallaya gelmek deyip aldilar beni ofislerine..

aslinda oyunun kurallari ne kadar da basitti.

uzun bi beklemeden sonra lutfedip yanlarina cagirdilar beni bu sartlar altinda ulkeye giremeyecegimi ve hemen ulkeyi terketmem gerektigini soylediler...

o arada beni beklemekte olan sevgili veronique olayi halletmek icin aradi bu yetkilileri...

ve birden bi adam geldi ve sinirli bir sekilde turkce konusarak nasil boyle bir hata yaptigimi, bir ulkeye calisma izni olmadan calisma amacli gitmenin suc oldugunu, beni bir gunlugune nezarethaneye atabileceklerini ve sonra postalayabileceklerini soyledi...bi de ustune ustluk kara listeye alinacakmisim, thy ile bir daha ucamayip' bu ulkeye de adimimi bir daha atamayacakmisim...

evet kendimi dunyadaki tum savaslarin,bombalama eylemlerinin, kuresel isinmanin ne biliim ne kadar felaket varsa sorumlusuymusum gibi hissettim....
oysa sadece bir bir toprak parcasina adim atmak istiyordum..

adamin yuzune bakakalmistim ole.

sen de kimsin diye sordum....

adam turk hava yollarinin yolcu temsilcisiymis aslinda yaptigim hatanin thy icin yuklu bir para cezasina neden olmasindan dolayi bu kadar telasliymis...

neyse efendim adam espirileriyle ofis calisanlarini bir nevi tavladi..bana bir ay sonrasina donus bileti alarak olayi cozmus olduk boylece...

ilginc zamanlar gecirecegimi dusunerek bu ulkenin sinirlarina ilk adimimi atabildim sonunda..

2 yorum:

tülAy bingöl dedi ki...

canımmmm melasoramm..seni, biricik dostumu taaa oralara göndermek hiç kolay olmadı...ama şimdi yazdıklarını okuyunca orada nefes alacağına,kendine,ordakilere ve bize çok şey katacağına birkez daha inandım..seni seviyorum meltoş...afrikalı kardeşlere selamlarımızı ve sevgimizi sunmayı unutma ...tütü

tülAy bingöl dedi ki...

canımmmm melasoramm..seni, biricik dostumu taaa oralara göndermek hiç kolay olmadı...ama şimdi yazdıklarını okuyunca orada nefes alacağına,kendine,ordakilere ve bize çok şey katacağına birkez daha inandım..seni seviyorum meltoş...afrikalı kardeşlere selamlarımızı ve sevgimizi sunmayı unutma ...tütü