25 Şubat 2008 Pazartesi

efendim bu aralar bir dizi talihsizlik yasadim....
hangisinden baslayacagimi bilemiyorum, ama hepsi de arabalarla ilgili....
bundan yaklasik 2 ya da 3 hafta once bir arkadasimla sinemaya gitmistik, o zaman arabayi park etmek icin geri geri giderken park etmis durumda olan bir jaguara carpmistim..cok ince bir cizik olmustu, neyse efendim arabanin sahibi de o anda sans eseri cikip gelmisti, neyse bilgilerimi falan verdim..sigortasi ile gorusup beni arayacakti..ve bugun aldigim habere gore sigortasinin cikardigi fatura 1200 euroymus.....
o arabami biraz sorunlu diye teslim ettim....yeni bir araba kiraladim acentadan...

efendim yine bir aksam ustu..arkadaslarimla bulusmak icin arabama atladim, dustum yollara....
zaten zar zor yollari haritadan takip ederken, yolun ortasinda bir anda durmasin mi...denerim olmaz, bi daha denerim yine olmaz...hayde...issiz bir yerdeyim..devasa bir is merkezinin arkasinda kalmis bir yoldayim...yoldan tek tuk araba geciyor....civarda hic ev yok, bir taraf park, hava karardi kararacak.....

ben de is merkezine gidip yardim isteyeyim derken, arabanin anahtarini icerde unuttum, kapilar kilitli kaldi...efendim ben ole issiz afrika yollarinda bi basima disarda kaldim...(annecim babacim siz sakin endiselenmeyin, ben iyiyim)..neyse efendim zaten o is merkezine giris falan da kapaliymis...hemen arkadaslarimi aradim, sagolsunlar bi 10 dakika icinde geldiler hemen...biri belcikada araplar araba soyarken yolu yordami ogrenmis, bi sekilde kilitli kapiyi acmayi basardi...
ama tekrar tekrar denedik, calistiramadik...arabayi ite kalka yolun kenarina cekmeyi basardik...arabayi kiraladigim acenta da telefonlarima cevap vermedi bir turlu...neyse arabayi orda biraktigima dair mesaj attim acentanin sahibine...
beni bi yarim saat sonra arayip, hemen adresi istedi, cunku o bolge de her gun bir araba caliniyormus...neyse efendim geldi etti acenta sahibi arabayi calistirdi bi sekilde..neymis efendim guvenlik butonunda problem varmis...neyse heyecan dolu o geceden sonra o arabami da eledeim, goturup geri verdim...burda komsum olan baska bir belcikali arkadasimla beraber onun arabasini ortak kiralamaya basladik....

efendim o yeni arabayi arkadasimla kiralayali uc gun olmustu, yani gunlerden gecen carsambaydi...her sey yolunda gorunuyordu...isten ciktim, arabayi ortak kiraladigim arkadasimi evine biraktim ve ben fransizca kursuna gitmek uzere yola koyuldum...kursa bir dakikalik bir mesafem kalmisti ki.....baooammmm!!!!!!

efendim yesil isiklarin vermis oldugu yuksek musadeyle saga donmek uzere olan bana, karsi yonden gelen ve kirmizi isikta durmasi gerektigi halde durmayan_hani daha once bahsetmis oldugum canavar dolmuslar vardi yaa_iste onlerdan biri fena halde carpti...carpisan otodaymisim gibi hissettim o an...o hizla arabami surukledi, ben arabayla kaldirima carptim, dolmus yan devrildi...benim arabamin sol tarafi tamamen paramparca oldu...sofor koltugu burda sag tarafta oldugundan ben pacayi ucuz kurtardim...arabanin hemen hemen tum camlari kirildi..biraz morluk ve cam kesigi ile ucuz kurtuldum..efendim o anda ben kazanin sokuyla kendimi disari attim,bu arada emniyet kemerimin takili olmasi ayri bir onemli nokta..yoksa o darbeyle coktan ucmustum camdan...

neyse efendim etraftaki araclardan yadimsever insanlar toplandilar basima, ben biraz soktaydim hafif sanirim...neyse taksi soforune de bir sey olmamisti, o da disari cikmisti arabasindan, o an ona ofkelenemedim bile...iyimisin diye sordugumu hatirliyorum sadece...genc bir cocuktu...

yardima kosanlardan biri doktordu.. beni 'honey' li sozlerle sakinlestirip, bir saglik kontrolunden gecirdi..neyse efendim bi muddet sonra ambulans geldi, polis geldi, ev arkadsim geldi... raporlar tutuldu, arabalar hurdaciya goturuldu, bir seyler oldu bittii.....beni hastaneye goturduler sonra...doktor ufak bir muayeneden sonra turp gibi olduguma karar verip, biseyin yok senin dedi...arabanin basina gelenleri coktan unutmustum bile, herhangi bir saglik probemi yasamadigim icin sansliydim...o gun cok rahat yattim...fakat daha sonraki gunlerde darbeden etkilenmis olan butun kaslarim agrimaya balsadi...neyse simdi herhangi bir problemim kalmadi..(annecim babacim ben acaip iyiyim, sakin endiselenmeyin)

bu arada annem babam bu yaziyi okuyarak kazadan yeni haberdar olacaklar....telefonda soylemek istemedim, yazmak daha bir kolay geldi...

neyse efendim o arabayi acentaya teslim etmeme gerek kalmadi zaten....ve gecen hafta persembe gunu yilmadan, usanmadan dorduncu arabami kiraladim.....

bu biraz daha saglam gorunuyordu....ben de biraz daha umutluydum kazasiz belasiz gunler gecirecegim diye....

neyse efendim ben boyle dusunurken gecen pazar gunu bir arkadasimla bulustum, bilmedigim bir muhitte, bir alisveris merkezinde....harita sagolsun gidiste rahatca buldum yolumu....
fakat donerken, otoparkin farkli bir cikisindan cikmak zorunda kalinca tamamen yolumu kaybettim.....bu bolgede de yollar hep cevre yolu gibi, git git nerde oldugunu anlayamiyorsun...neyse ben biraz akillica davranip yol ustundeki KFC restoraninin parkinda durup, yol sordum restoran calisanlarina...neyse uc bes kisiden bibirinden tamamen farkli yol rarifleri alinca, yine kendi haritamla bulmak icin yollara dusecektim ki...arabam calismadi bir turlu.... denerim olmaz, bir daha denerim olmaz...neyse efendim bu sefer ilk tecrubelerden sonra arizalara bakan servisi aradim, sagolsunlar hic bekletmeden (!!!) 2 saat sonra geldiler...o arada bir arkadasim coktan kosup gelmisti yardima zaten...

bu sefer ne cikacak diye bekledim, bi yarim saatlik arac muayenesinden sonra arabanin akusunun bitmis oldugunu soylediler....neyse efendim, yeniden sarj etmeyi deneyecegiz, ama aku cok eski oldugundan pek umutlu degiliz dediler, denediler ettiler, calistirdilar.....

efendim o sirada ozel bir taksi cagirdik, ben ozel taksiyi takip ederek tin tin evime kadar surum arabayi...eve varmis oldugum icin yasadigim mutlulugu tarifleyemeyecegim simdi...

neyse bugunlerde ise gecen trafik kazalarinin ardindan polis raporlarinin, taniklarin, sigorta firmalarinin pesinden kosturmakla ugrasiyorum....yasadigim ikinci buyuk kazanin sorumulusu olan dolmus soforu sigortali olmadigi icin, onun faturasi da bana cikacak gini gorunuyor.......

anliyacaginiz yorgunum bu aralar burda.....biraz kalmakla gitmek arasinda dusuncelerdeyim..biraz daha sans taniyacagim buraya....isler yoluna girmezse arkama bakmadan atlayip gelmeyi dusunuyorum...

1 yorum:

tülAy bingöl dedi ki...

meltoşşşş dağıttın valla tüm jahanesburg'u..dön hadi sen aertıkkk..benimm planlarım kabardı yine :))